مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: مسئولیت پذیری  مربیان و کارشناسان فنی وحرفه‌ای  موجب  تصمیم سازی برای رشد  سازمان می‌شود.

عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستاندر گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: مسئولیت پذیری  مربیان و کارشناسان فنی وحرفه‌ای  موجب  تصمیم سازی برای رشد  سازمان می‌شود و مجمع مربیان و کارشناسان می‌تواند زمینه تقویت و توسعه کمی و کیفی بخش دولتی و غیر دولتی را در  توسعه آموزش و  حرفه‌ای فراهم کند.

او افزود: افزایش خلاقیت، اعتماد به نفس، حس مسئولیت پذیری و انگیزه مربیان و کارشناسان برای تبلور استعداد‌ها و مشارکت آن‌ها در تصمیم سازی در مسیر رشد و تعالی بسیار مهم است.

سواعدی بیان داشت: تقویت و تسهیل فرایند توسعه  با اتکا به خرد جمعی، نگاه تخصصی و جریان سازی با هدف ارتقاء سطح بهره‌وری باید مد نظر قرار گیرد و موانع رشد و توسعه چالش‌ها و خلاء‌های موجود در لایه‌های مختلف   شناسایی، کارشناسی و راهکار مناسب ارائه شود همچنین  کمک به ایجاد بستر مناسب جهت هماهنگی، هم افزایی و ایجاد وحدت رویه در اجرای برنامه‌های کلان از طریق تبادل اطلاعات و تجربیات باید در دستور کار مجمع قرار گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان  خواستار چابک سازی سیستم،  تمرکززدایی و کمک به ایجاد برنامه ریزی و اجرای طرح‌های مشکلات مشترک آموزشی در استان شد و تصریح کرد: تغییر در روش اجرای آموزش  مهارتی  وبهره مندی از شیوه‌های نوین   بر اساس مطالعه  جهت ایجاد تحول بنیادی در انتقال مهارت  ضروری است که مجمع می‌تواند در این زمینه گام‌های موثری بردارد.

این مقام مسئول ادامه داد: شناخت تنگنا‌ها و مشکلات آموزش  وارایه راهکار‌های مناسب برای اصلاح و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با استفاده از همفکری و تبادل تجربیات موثر بین مربیان و کارشناسان زمینه ایجاد تحول را در انتقال مهارت و حرکت به سمت  شیوه‌های نوین و خلاقانه آموزشی فراهم کرد.

انتهای پیام/م
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.